Amiért szeretjük
A GT86 az aktuális gyártásban lévő japán sportkocsik közül az egyik legjobb autó, személyes listámon a MX-5 RF mellett van. Minden ízében a sofőr szórakoztatására találták ki. Nem fog vele senki pályacsúcsot dönteni, nem ez az autó lesz a 400 méteres sprintek királya, de szaladj el vele a Mátrába és olyan jól fogod érezni magad, hogy csoda.
A 4 hengeres boxermotor a Subarutól jön, van is fiastyúkos testvérmodellje a Subaru BRZ. Amerikában Scion FR-S néven forgalmazták 2016 augusztusáig, akkor a Scion márka megszűnt, azóta ott is Toyota, de csak simán 86. (A 86 egyébként a Toyota Corolla AE86-os szériából származik, ami egy kis hátsókerék hajtású kompakt volt, és a drift szcéna egyik alap járműve.) Mindegy is, semmit nem számít ez a sok név, mert mind ugyanazt a műszaki tartalmat fedi, és az nagyon rendben van. Lehet, hogy a 200 lóerő nem tűnik soknak, de hidd el, arra, hogy közúton mások és saját magad veszélyeztetése nélkül jól érezd magad, teljesen megfelel.
2+2 üléses, és van jelzésértékűnél nagyobb csomagtere is, de nem ezzel fogod anyósodat költöztetni. A 7,6 másodperces gyorsulásnál is van jobb, még turbódízel családi kombikban is, de nem fogod hiányolni, mert az előadásmód hibátlan. Javaslat személyes tapasztalatból: a határait kezdetben érdemes zárt pályán, vagy vezetéstechnikai tréningen megtanulni, mert a vizes aszfalt és a szándékosan könnyen meginduló fenék még sperrel is gyorsan meglep. Persze mivel nincs nagy tempó, könnyű megállni, összeszedni, nem többmilliós kárral viszi haza a tréler. Ha vidámságra vágysz egy jó kupéban, egyszerűen nincs jobb ötletünk per pillanat!
- Mivel sportos autó, mindenkitől sokat kap, ezért el is várja a gondoskodást, ne spórolj a karbantartáson és meg fogja hálálni.
- Ha használtan veszed, azért figyelj oda, nem csukták-e nagyon össze korábban.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése