Lexus IS200 (1998-2005)

Amiért szeretjük

Az IS 200-as első generációja a BMW 3-as szériát célozta, de ahelyett, hogy számos motorverzióban, felszereltségben állították volna elő, pontosan végiggondolták, hogy mire van szükség. A végeredmény egy hátsókerekes, soros hatos motorral szerelt autó lett, finom hatsebességes manuális váltóval, és a Sport felszereltségben sperrdifferenciálművel szerelve (az Executive-ba is rendelhető volt). Az USA-ban volt egy háromliteres verzió is, és automata váltóval is szerelték, de nem ezek az igazán érdekesek.



Azt, hogy mekkora kultautó lesz belőle - függetlenül a műszaki tartalmától, az érdekes és azóta gyakran másolt dizájnhúzásokig - talán még a Lexus sem látta előre, de azóta az ínyencek már felfedezték és a szaksajtó is több körben méltatta. Ebből a járgányból sem lesz most már túl sokáig elég jó állapotú példány a piacon, ezért ha érdekel, érdemes lecsapni rá, ha jó állapotút találsz.



Van néhány hiányossága azért, amire érdemes odafigyelni, például, hogy 2001 előtti példányokban nincs ISOFIX, vagy hogy a hátsó üléssor nem dönthető. Ha a pakolás szempont, akkor érdemes megnézni a kombi Sport Cross verziót, ez sokkal inkább használható családi célokra. Extrémebb megoldásokat keresőknek ott van még a gyári tuninggal (TTE) szerelt modell, ami az alap - és néha tényleg kicsit kevésnek tűnő - 155 LE-t 205-re emeli, aki pedig eldobná minden józan eszét, vehet jobbkormányos, japán belpiacos Toyota Altezzát is.

Amire figyelj

- A CD-tár gyakran megkotlik, ez sajnos típushiba.
- ISOFIX-et ellenőrizd vásárlásnál, ha fontos.
- A sperrdiffi nem automatikusan van az autóban, akár egy Sport kivitelnél is "eltűnhetett" egy szervizelés után.

Megjegyzések