Toyota Celica (1999-2006)

Amiért szeretjük

A Celica 7. generációja már nem rendelkezett az előtte lévő két modellvariáció ralis pedigréjével, de ettől még ez az autó is a 2000-es évek elején egyik kívánatos, könnyen hozzáférhető sportkupéjának számított. Az egyszerűbb műszaki tartalom (szívómotor, elsőkerék-hajtás) olcsóbb és megbízhatóbb fenntartást eredményezett, a külseje azonban így is elég izgalmas volt, és belül sem volt unalmas.


Létezett 4-fokozatú automatával, a gyengébbik 140 lovas 5 fokozatú, az erősebbik 192 lovas 6-os kézi váltóval. Ez utóbbi változó szelepvezérlésű motort a Yamahával közösen fejlesztette a Toyota, és 6200 fölötti fordulatnál mutatkozik be igazán. Ezt egyébként beszerelték a Corolla TS modellbe is, aki "sleeper"-t keres, annak ez jó tipp lehet, sokkal kevésbé nyilvánvaló, mint egy Civic Type-R.



Aki gondját viseli, és odafigyel rá, egy kellemes és gyors túraautót használhat sokáig. Persze nem hátul hajt, de ha a huligánkodást meghagynánk másnak, és inkább a vidám suhanás a cél, abban tökéletes partner.

Amire figyelj

- Meglehetősen megbízható típus, de azért mostanra már benne van a korban, ezért oda kell rá figyelni, különösen a nem tuningmentes példányokra.
- Mivel a motor sokat forog a TS verzióban, az olajcserén ne spórolj!
- Sok a szürkeimportos USA verzió, ezek közel sem tudják azt, amit az európai specifikációk, ha ez fontos, ellenőrizd!
- Bár van benne hátsó ülés, azért ezt nem kell túl komolyan venni...

Megjegyzések